7. kesäkuuta 2013

Oh hi there!

Ai hei siellä! Minä olen Bonnie! Olen rodultani venäjän kääpiöhamsteri campbelli ja tällä hetkellä olen melkein 5 kuukautta vanha. Synnyin 11.1.2013 ja kotiuduin Itäkeskuksen Megaeläimestä 26.3. Meitä oli Megaeläimessa yhteensä 4 siskosta, kun omistajani tulivat minua hakemaan. Olin ainut valkoinen, muut olivat aika normaaleja väritykseltään. Omistajani ei ole ihan varma oikeasta väri nimestäni.. Olen joko Mottled blue fawn, mottled normal tai mottled opal. Olen omistajani ensimmäinen hamsteri joten ei soimata häntä tietämättömyydestä.. Jos joku kuitenkin tietää tarkan väritykseni, niin saa ihmeessä kertoa.

Liikkeestä minun lisäkseni muutti siskoni Lydia, joka valitettavasti kuoli vajaan 4 kuukauden iässä. Syitä saattaa olla useita.. Siskolla oli hiukan hassu lyllerrys tyyli, ihan kuin lantiossa olisi jotain hassusti.. Lydia myös kuihtui ja oli ilmassa myös diapeteksen merkkejä.. Lopullista syytä emme selvittäneet, mutta asialle ei mitään voi enään.. Kaipaan siskoani, mutta kyllä tämä tästä. Olen vahva pieni hamsteri!

Tässä kuva minusta ja siskostani. Tutkimme yhdessä uutta kotiamme! Hän oli Argente mustilla silmillä.
Alusta asti olen ollut kova atleetti! Juoksen kovasti pyörässäni omistajieni nukkuessa, mutta kovat juoksut vaativat lepoa. Siksi nukunkin myöhälle iltaan ja aloitan kovat lenkkini vasta kun omistajani laittavat valot pois ja alkavat nukkumaan. Päivällä olen toki hereillä muutamaan otteeseen. Pääasiassa syön, peseydyn ja rakennan pesää päivisin.
Lempiruokaani on keitetty maustamaton kana, keitetty maustamaton jauheliha, pekaanipähkinät, kurpitsan siemet sekä Pedigree Rodeo Chewy Twistit kanan makuisena. Tosin yleensä syön rodeosta vaaleat osat ekana...
Olen myös kova hienohelma. Turkin pitää olla aina ihan tiptop!

Tässä kuvassa näette hienon pallon mallisen juoksupyöräni!
Olen myös tunnettu siitä, että en kauhean usein nuku hienossa mansikan näköisessä mökissäni. Lähiaikoina olen nukkunut hienossa pesässä, jonka rakensin juoksupalloni alle nurkkaan. Äidin tekemän tason alla on myös kiva nukkua, mutta pääasiassa se on minun ruokakätköni! Sinne vien äkkiä kissan kuivanappulat ja kuivatut maissit sun muut maistuvat herkut. Hirssin tähkät ja hunaja napit löytyvät myös usein sieltä.

Luonteeltani olen nykyään hiukan kärtty. Osaan olla toki herttainen, mutta äiti ja isä eivät arvosta näykkimistäni.. Mitäs häiritsevät minua ja sotkevat karvojeni järjestyksen.. Pyh..

"Et saa kiinni, nänänäännäänänä!"
Olen hiukan laihempi tyttö. En ollenkaan alipainoinen tai mitään, mutta tykkään pitää linjoistani kiinni kovalla treenillä. Olen kyllä käpertyessäni kunnon pallo, mutta vipeltäessäni muotoni on lähellä suklaapatukkaa.

"Mikä ihme tämä homma nyt on??"

Lähipäivinä äitini on pistänyt minut joksikin aikaan tuollaiseen pieneen koppaan. Purut sun muut kyllä tuoksuvat tutulta, mutta en silti tykkää yhtään tästä hommasta. Osoitankin mieltäni raivokkaalla kaivamisella. Jos ymmärsin oikein äidin puheita niin tämä on osa "muutto harjoitusta". Mitä se sitten meinaakaan..

Vaikka olen nykyään hieman kärtty osaan olla myös söpö! Nukkuessani olen kuulema söpöin öttiäinen ikinä! Tässä saattekin muutamat uni kuvat:



Mutta nyt minä sanon hei hei ja palaan takaisin turkin puunaukseen! Kiitos huomiostanne ♥


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti